Borta bra men hemma bäst!! <3

Haj allihopa, äntligen är jag tillbaka!!!!

Hur har ni haft det?? Själv har jag haft det alldeles underbart!!!!
det var super fint i fjällen, jätte mycket snö, och kallt.... det var allt från -5 till -25!!!

Smmanfattning av veckan som gått kommer här!

Söndag:


Hände inte så jätte mycket, gick upp tidigt och stack iväg till underbara bruksvallarna, som ligger ungefär vd funäsdalen, och Ramunberget! =)
Det var såå fiint =)=)

Måndag:
Första dagen =) Gick somvanligt upp tidigt, (gör man ju på träningläger för att hinna med båda passen), eller vi gick upp vid typ åtta, eller halv nio.
Åt lite, klädde på mig skidkläderna och stack ut och körde, var svin kallt, typ 27 grader, tror jag komme inte riktigt ihåg, men SUPER kallt iaf, därför åkte vi upp på "fjället" ja eller det var typ 5km rakt upp, så där kunde man inte köra åntt annat än saxa =P=P XD
Väl däruppe var det äjtte fint och varmare=)
Sen kunde man vända om man ville det men jag fortsatte lite till =)=) Sen var det ju skönt för då åkte man ju neråt i 5 km =) =) det tog mer än hälften så lång tid =)=) XD men det var kul iaf, fast himlans kallt =P=P Detta pass körde jag klssiskt

Sen kom jag in duschade och åt lite, sen bar det av till Stensils där jag och kussen spenderade den mesta tiden efter skidorna såklart =P=P XD XD

Vid tre skulle vi ut igen, kommer inte riktigt ihåg vad jag körde men har för mig att jag körde klassiskt två varv på sexan, inte så långt, men startde ltie mjukt, och sen blev det så mörkt så snabbt och jag hittade ingen liten pannlampa =(

Den dagen blev det 3.2 mil....

Tisdag:
På förmiddagen körde jag till Ramunberget och tillbaka, klassiskt då med,
Sen dusch, mat och stensils =P=P XD

På Eftermiddagen skatade jag ett varv på sexan bara =P XD men sen var det faktiskt teknink pass, så det leb längre, =P =)

Den här dagen blev det minst 2.6 mil iaf =P=P vet inte hur mycket mer det blev på tekniken=P=P
Ja, sen middag och Stensils XD


Onsdag:

Denna förmiddag tror jag att jag körde 3 varv på sexan och ett på 2.5:an kommer inte ihåg om det var då, men det var nån dag iaf =P XD

Sen som vanligt Dusch, mat och Stensils XD

Eftermiddagen tror jag att jag körde 2 varv på sexan och ett på 2.5:an
Sen var det ju nyår!!! =)=) då duschade jag, vilade lite, innan jag tog på mig nyårskläderna som bestog av en svart axelbandslös klänning från JC, svarta tunna strumpbyxor, en svart kofta med guldiga knappar ifrån Gina, och ett par svarta skor =) han inte ta kort, så tyvärr =(=(, får bli bättre påd et dät med kameran =P=P XD sen gick vi iaf ner till hotellet och åt nyårs middg, potatisgratäng, nån skinak och kladdkaka =P

När alla hade ätit upp gick jag, Linnea, Linnea och Frida upp till baren och dansgolvet där det tog en man som spelade gittarr och några få månniskor satt och lyssnade, då kom vi och va rätt flumm, så vi börgade dansa på golvet, ja, osm ni säkert förstår dansade vi inte SUPER seriöst, men vi fick lite publik iaf =P XD när vi tog en paus för att bli bjudna på en cola hade vi mycket, mycket mer publik =P XD
Senare på kvällen / natten gick vi upp i backen och tittade på fyrverkerier, där tog jag kort iaf, lägger upp dom bilderna imorrn lovar jag =)=)

Sen blev det att vi ungdomar gick in till stensils och spelade kort och så =P XD

Denna dagen åkte jag 3.5 mil

Torsdag:
 
VILA!!!

Hade först förväntningar på att åk aslalom, men det blev inget för Nea ville inte åka och själv ville jag inte åka själv =P

Sen planerade jag att efter att pappa hade åkt och tittat på nått, att vi skulle åka skoter, men det börgade såklart snöa jätte mycket, så det gick inte, så den här dagen tillbrigade vi mest hos Stensils, det var skönt det med =P=P XD

Fredag:

Få förmiddagen körde jag bara 1.6 mil
Sen tror jag ni vet vad jag gorde =P=P XD

Eftermiddagen då??, jo då var det typ storm och snöade och blåste HUR MYCKET SOM HELST!!!men inte gav vi upp för det inte!! Vi stacl ut på en staffet! där belv det ungefär 3-4 km minst, mendet var kul, mitt lag kom fyra, och kan ni gissa vems lag som van?? haha, Eriks såklart, men det kunde ju inte ni  veta, ni har ju inte sett honom åka! =P XD

Denna dag blev det iaf ca 2 mil

Lördag:

Förmiddagen 1.9 mil och eftermiddagen 1.3 mil, =)

Sen gick dom i våran stuga, som betsod av Jag, Päronen, Nea, och hennes föräldrar och eve och Petter, ner till hotellet och åt middag, det blev till förät någon sak med räkot och kräftor och så =P och huvudrätt klyftpotatis, kött och varma grönsaker, när vi hade ätit upp det fick vi vänta typ 50 min på efterätten!! Medans vi satt där och väntade skojade jag och Eve lite och sa " Nu bara för att vi får vänta sålänge blir det säkert nått jätte äckligt med Wiskey i eller nått!" Och vad fick vi!? jo nån slags äcliha gägig kaka med nötter och WISKEY!!!! toppat med sån sylt och jrgubbar, det var så HIMLA äckligt att jag gägade ihop allt och gik därifrån, det gorde vi alla....

Sen kom ju dagen då vi skulle åk ahem då, idag alltså =P XD gick upp vid typ 9 och packade, och så, kom iväg vid strax efter 11 tiden, Frida åkte med oss, igen, dset gick bra hem, och det kändes inte som om det tog så HIMLA JÄTTE lång tid somdet brukar =)=)

Och så var denna veckan avklarad då, kan ha skrivit in fel pass på fel dagar =P men har kört alla passen som står och så långt det står så det spelar eegentligen ingen roll!

Så denna veckan har ajg då kört cirka 145-146 km, 14.5-14.6 mil då! som till farmor och farfar =P XD

och imorrn kommer Jojo!! =)=) <3 hon ska sova här, det blev inte att vi skulle sy klänningen för min symaskin dampar, och hon hade typ inte hunnit köpa tyg eller vad det nu var. Så vi får se vad vi hittar på! =)=)

Skriver mer imorrn

Godnatt!!


  // Training Fridayy



Kommentarer
Postat av: isabelle

Gud så söt bild på dig :)

2009-01-04 @ 23:18:14
URL: http://nak3n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0